OVER

Hallo, ik ben Caroliene Nagtegaal.

Goed onderwijs begint bij betrokken en deskundige leerkrachten — zij zijn de spil in de ontwikkeling van ieder kind. Onderwijs is voor mij meer dan kennisoverdracht: het is de plek waar kinderen ontdekken wie ze zijn en wat ze kunnen. Vanuit die overtuiging en mijn passie voor onderwijs heb ik Bisonderwijs opgericht: om scholen en ouders te ondersteunen bij het realiseren van passend onderwijs voor elk kind.

Mijn loopbaan begon tijdens mijn opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH). Tijdens een stage kwam ik voor het eerst in aanraking met het speciaal onderwijs — een ervaring die mijn blik op leren en ontwikkeling voorgoed heeft gevormd. Na mijn SPH-opleiding volgde ik de PABO, waarna ik zelf voor de klas stond in het speciaal onderwijs, waar mijn interesse in de begeleiding van leerlingen met specifieke onderwijs-behoeften verder groeide. Later werkte ik als intern begeleider in het speciaal onderwijs (SO) en voortgezet speciaal onderwijs (VSO). Daar leerde ik hoe belangrijk het is om verder te kijken dan cijfers en diagnoses – om te zien wat een kind nodig heeft om echt tot leren te komen.

Als kwaliteits- en onderwijsspecialist binnen een bestuur met een tiental (speciaal) onderwijs-scholen heb ik scholen begeleid bij hun kwaliteitsontwikkeling en beleidsvorming. Ook heb ik tijdelijk als schoolleider gefunctioneerd, waardoor ik de dynamiek en verant-woordelijkheden van leidinggeven in het onderwijs goed ken.

Mijn opleidingen tot Intern Begeleider, Remedial Teacher en mijn Master Educational Needs vormen samen met de opleiding Transactionele Analyse de basis van mijn werk. Ze helpen me om vanuit kennis, ervaring en inzicht in menselijk gedrag te begeleiden — met oog voor zowel de inhoud als de relatie.

Ik geloof dat goed onderwijs begint bij goed toegeruste professionals én betrokken ouders. Daarom ondersteun ik intern begeleiders, schoolleiders en teams met coaching, begeleiding en interim-ondersteuning, en help ik ouders die het beste onderwijs voor hun kind zoeken — zeker wanneer hun kind een speciale onderwijs-behoefte heeft.

Daarnaast begeleid ik scholen bij de voorbereiding op het toezicht van de Inspectie van het Onderwijs, zodat zij met vertrouwen kunnen laten zien waar hun kracht ligt en hoe zij werken aan verdere ontwikkeling.

Met Bisonderwijs verbind ik beleid, praktijk en mensontwikkeling. Ik geloof in samenwerken, reflecteren en blijven leren — want als we kijken naar wat wél kan, ontstaat er ruimte voor groei.
Altijd met één doel voor ogen: onderwijs waarin ieder kind tot bloei kan komen.
Contact met mij?

Maak een afspraak

Eerste online gesprek is gratis! 
planning